Nie ma sensu powtarzać banału, że silnik to serce e-bike'a i jeden z jego kluczowych elementów. Sava stosuje w swoich e-rowerach dwa podstawowe typy silników, różniące się lokalizacją.
Silnik środkowyLokalizacja silnika środkowego jest stosowana przede wszystkim w e-bike'ach górskich i trekkingowych Sava. Zalety tego umieszczenia są następujące:
- Precyzyjne i płynne przenoszenie mocy silnika w zależności od procesu jazdy.
- cicha i płynna praca silnika
- idealny rozkład masy motocykla, silnik jest umieszczony w środku ciężkości
- poprzez wybór odpowiedniego przełożenia można wpływać na prędkość roweru i silnika, uzyskując w ten sposób optymalny stosunek prędkości podczas jazdy
- aby osiągnąć mniejsze zużycie roweru. Idealne zużycie energii wpływa oczywiście na maksymalny zasięg Twojego e-bike'a.
- łatwy demontaż przedniego i tylnego koła, na przykład gdy trzeba wymienić lub załatać przebitą oponę
Z drugiej strony, wadami silnika centralnego są:
- większy nacisk na jakość regulacji shiftera i przerzutki
- mniejsza trwałość łańcucha koła w porównaniu z kołem normalnym
- niski opór silnika przy jeździe bez wspomagania
W naszych e-rowerach stosujemy dwa rodzaje silników centralnych. Bafang i ExtraDrive 500, silnik opracowany dla Sava przez Shengyi. Na ten silnik ExtraDrive 500 oferujemy przedłużoną gwarancję na 5 lat.
Parametry silnika średniego roweru elektrycznego Sava
Silnik tylny
Wybieramy tę lokalizację dla rowerów elektrycznych Sava składanych, szutrowych i górskich. Przyczyny takiego stanu rzeczy są następujące:
- silnik nie stawia oporu po wyłączeniu. Dlatego bez problemu będzie działać nawet przy mniejszej pojemności baterii, co docenisz w przypadku rowerów składanych i gravelowych
- błyskawiczne przyspieszenie roweru, również odpowiednie dla ruchu miejskiego
- minimalne wymagania serwisowe
Oczywiście, są dwie strony każdej monety. A tam gdzie są zalety są też wady. W przypadku silników tylnych są to:
- nierównomierne rozłożenie masy całkowitej roweru i wynikające z tego gorsze prowadzenie. Dlatego zintegrowana bateria jest lepsza niż bateria na tylnym bagażniku, która jeszcze bardziej obciąża tył e-bike'a.
- gorsza czułość napędu podczas jazdy ze względu na brak czujnika nacisku na pedał (skrętnego)
- gorsza sprawność w stosunku do silników centralnych przy większym obciążeniu akumulatora
- jeśli musisz wymienić dętkę tylnego koła, potrzebujesz specjalnego klucza
- Silnik do roweru elektrycznego Sava
-
Parametry tylnego silnika roweru elektrycznego Sava